Forum Witam Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Boty Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
czolg
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:17, 22 Lut 2007 Powrót do góry

Boty - Informacje Ogólne
Cechą charakterystyczną wszystkich gier pokroju Enemy Territory jest to, że aby w pełni cieszyć się rozgrywką, niezbędny jest gracz(e) na "drugim końcu kabelka". Jest to niewątpliwy plus, bo chyba nie ma osób, które wolałyby automat wciskający się w ścianę (z całym szacunkiem dla programistów) od w pełni myślącej, skłonnej do sensownej konwersacji żywej istoty.

Niestety, czasem bywa tak, że dostęp do sieci Internet nie jest dostępny, a co za tym idzie jest jasne – nici w grania. W takich sytuacjach, ciekawą alternatywą mogą stanowić tzw. boty (nie mylić z aimbotami), które nie są niczym innym jak postaciami (innymi graczami), których zachowanie jest w pełni kontrolowane przez komputer.

Boty mogą przydać się również osobom początkującym, które nie znają jeszcze zasad gry, lub zadań przewidzianych dla określonych map.

Boty znajdują swoje zastosowanie również w poprawianiu skill-a. W zależności o moda, możemy zdecydować o poziomie umiejętności naszego przeciwnika, co w pewnością po dłuższym okresie grania przełoży się korzystnie na nasz sill. Jednak, moim zdaniem chyba nie sprawi to tyle przyjemności, co gra z człowiekiem.

W artykule przedstawię 3 mody, które pozwalają, na grę w towarzystwie botów. Zapewne są jeszcze inne, jednak z tego, co mi wiadomo, poniższe są najczęściej używane.

Przed przystąpieniem do dalszej części, musisz zdać sobie z dwóch rzeczy sprawę.
Boty nie działają na wszystkich mapach, a właściwie można napisać, że funkcjonują jedynie na niektórych. W zależności od kompilacji oraz wersji ich ilość jest mniejsza lub większa, ale zazwyczaj są uwzględniane te najbardziej popularne.
Aby zainicjować rozgrywkę, niezbędne jest postawienie serwera na swoim komputerze. W największych ogólnikach można zrobić to wchodząc do Host game (Stawianie serwera w polskiej wersji językowej), i wybierając odpowiednią kampanie. Po więcej szczegółów na ten temat zapraszam do artykułu Zbuja stawianie serwera. Dodam tylko od siebie, że podczas konfiguracji serwera wartość Dedicated Server raczej ustawić na NO abyśmy mogliby pograć z botami sam, przynajmniej do momentu, w którym zorientujemy się, „co w trawie piszczy”.
Bobots ver. 4
Mod, co prawda oferuje swoim użytkownikom instalator, ale nie jest on w pełni zautomatyzowany, dlatego proponuje, aby cały proces instalacji wyglądał następująco.
Uruchamiany instalator.
Jako miejsce rozpakowania plików wskazujemy folder c:\et.
Wchodzimy do w/w oraz kopiujemy cały katalog Bobot do miejsca gdzie mamy zainstalowaną grę (domyślnie dla systemów z rodziny Windows: C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\)
W celu uruchomienia moda proponuje następujące czynności.
Wchodzimy do katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę.
Tworzymy nowy plik tekstowy o nazwie bobots.txt.
Edytujemy go wpisując następująco linijkę ET.exe +set fs_game Bobot i zapisujemy zmiany.
Zmieniamy nazwę pliku na bobots.bat
Nie pozostaje nam nic innego jak uruchomić w/w.
Administracja botami może przebiegać na dwa sposoby:
Prostszy
Przy pomocy specjalnego menu, dostępnego po wciśnięciu <ESCAPE> i wybraniu bobots. Dla niektórych sporym utrudnieniem może być ograniczenie językowe (podstawy języka angielskiego). Jednak dla chcącego nic trudnego, cała sprawa jest bardzo intuicyjna, ale mimo wszystko zamieszczam poniżej ogólne tłumaczenie.
Image
Add a bot – dodaje pojedynczego bota
Kicka a bot – przeciwieństwo powyższego
Add 18 bots Allied / Axis – dodaje po 9 botów dla każdej z drużyn (w jednej będzie 10 graczy)
Add 9 Allied bots – dołącza 9 botów do drużyny aliantów
Ajouter 9 Axis bots – to samo, co powyżej, z tym, że do teamu Niemców.
Usuwa wszystkie boty

Trudniejszy.
Za pomocą konsoli. Po wpisaniu /? Pojawi się lista komend, przeznaczonych do zarządzania. Przy odrobinie znajomości języka angielskiego nie powinno to sprawić nikomu problemu. Mimo bardziej skomplikowanej administracji, opcja ta posiada znaczne większe możliwości zarządzania, niż za pomocą menu.
[img]http://www.enemyterritory.net.pl/images/tresc/bobots.th.jpg[img]
Wielkim atutem Bobots`a jest możliwość określenia stopnia zaawansowania naszych botów, od nowicjuszy do stopnia pro.
Omni-Bot ver 0.6 (stabilna)
Instalacja, w tym przypadku, jest w pełni automatyzowani i myślę, że nie powinna sprawić nikomu problemów. Natomiast, jeśli chodzi o administrowanie botami, sprawa nie jest taka kolorowa jak w przypadku Bobots`a. Wszystko należy wykonywać przy pomocy konsoli.

Na całe szczęście autorzy zadbali o dokumentacje w dwóch jeżykach (niemiecki i angielski).

Przykładowo, dodanie bota odbywa się przy pomocy polecenia
/bot addbot [drużyna] [klasa] [nick_bota]

Gdzie:
Zakres w sekcji drużyna to:
1 - soldier
2 - medic
3 - engineer
4 - field ops
5 - covert ops

W sekcji klasa
1 - axis
2 – allies

Dla przykładu, polecenie dodające bota medyka o nazwie jurgen do drużyna niemieckiej to:
/bot addbot 1 2 jurgen

Usuwanie botów, realizowane jest za pomocą komendy:
- w przypadku jednego bota:
/bot kickbot [nazwa_bota]

- wszystkich
/bot kickall

Więcej poleceń, znajdziesz w dokumentacji, która domyślnie instaluje się w katalogu C:\Program Files\Omni-Bot\docs

Wszystkie powyższe czynności można zautomatyzować, przy pomocy skryptów. Jeśli nie wiesz, na czym maiłoby to polegać to odsyłam do mojego artykuły skrypty, lub do w/w dokumentacji.

Minusem, jak zapewne zauważyłeś, jest brak możliwości dostosowania automatów do swojego stopnia zaawansowania, co w początkowych etapie może być bardzo frustrujące, dlatego polecam tą opcje dla osób o większym stażu.

FritzBot Final
Ostatnim opisanym przeze mnie systemem botów jest FritzBot.

Instalacja, jest bardzo podobna do Bobots`a. Po ściągnięciu i rozpakowaniu, cały katalog fritzbot kopiujemy to miejsca, w którym mamy zainstalowaną grę. Dostępny jest również patch, którego zawartość (po wcześniejszym rozpakowaniu) wklejamy do C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ fritzbot nadpisując istniejące pliki.

Uruchomienie samych botów, nie jest zautomatyzowane. W tym przypadku, podobnie jak maiło to miejsce z bobotem możemy zrealizować to poprzez pliki wsadowe, z tą równicą ze słowo Bobot zmieniamy na fritzbot.

Już po samym uruchomieniu zaobserwowałeś, drogi Internauto, z pewnością sporo różnic w stosunku do poprzedników. Zamiast opcji Host game dostępna jest START, co jest chyba bardziej intuicyjne.

Określenie inteligencji i umiejętności naszych botów może być realizowane zarówno przed startem serwera, jak i podczas samej rozgrywki za pomocą menu.

Administracja ze sporym powodzeniem może być realizowana poprzez zakładkę FritzBot, dostępną po wciśnięciu ESCAPE.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)